توصیه های قالیشویی برای این که فرش های ماندگاری داشته باشید (قسم
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

قالیشویی حرفه ای مواد آلرژی زا و گرد و غبار و ذرات چربی که در اعماق فرشتان فرو رفته اند را توسط دستگاه های پیشرفته و مناسب به طور کامل بیرون میکشد. بهترین استراتژی آن است که اغلب اوقات از توصیه ها و روش های خانگی استفاده کنید ولی هر 12 تا 18 ماه یک بار فرش های خود را به قالیشوییبسپارید.

قیمت پشت تلفن را جدی نگیرید

قیمت گذاری قالیشویی حرفه ای فرشتان باید به صورت حضوری با توجه به جنس، متراژ و میزان کثیفی فرش و پس از بررسی توسط متخصصین انجام بگیرد، نه پشت تلفن.

حواستان به قالیشویی هایی که تخفیف های بزرگ می دهند باشد

درآمد این شرکت های قالیشویی از حجم زیاد مشتری هایی است که تنها یک بار از قالیشوییشان استفاده خواهند کرد، نه از مشتری های ثابتشان. این نوع قالیشویی ها معمولا آب و صابون به فرشتان اسپری می کنند و بلافاصله آب را بیرون می کشند و کل روند قالیشویی که انجام می دهند زیر نیم ساعت است. چنین سرویسی منجر به باقی ماندن صابون در فرش میشود، و این یعنی فرشتان پس از برگشتن از قالیشویی قرار بیشتر از قبل کثیفی به خود جذب کند. همینطور ممکن است در مجلات تبلیغاتی آگهی قالیشویی را ببینید که در ظاهر قیمت به نسبت پایینی دارد، اما در عمل پس از آن که فرشتان را بررسی کنند، به بهانه بوزدایی، لکه زدایی و ... قیمت را تا چندین برابر افزایش دهند.

به نسبت پولی که پرداخت کرده اید سرویس می گیرید

سرویس های قالیشویی حرفه ای به نسبت ابعاد و وضعیت فرشتان از شما پول می گیرند. کل پروسهقالیشویی می تواند بین دو الی سه ساعت طول بکشد.

بخش سوم: روش های خانگی را به درستی انجام دهید.

قالیشویان حرفه ای بهتر از شما فرشتان را تمیز خواهند کرد، اما قیمت های بالایی هم دارند. پس بهترین گزینه آن است که خودتان فرش هایتان را تمیز کنید ولی هر از گاهی هم آن ها را به قالیشویان حرفه ای بسپارید. ماشین های اجاره ای بخارشوی روش مناسبی برای‌ این که خودتان فرش هایتان را تمیز کنید هستند؛ البته به شرط این که کار با آن ها را بلد باشید و خوب وقت بگذارید.

فرشتان را قبل از آن که بیش از حد کثیف شود تمیز کنید

این که هر چند وقت یک بار فرش هایتان به قالیشویی نیاز دارند بستگی به میزان رفت و آمد روی فرش ها دارد (و این که بچه یا حیوان خانگی داشته باشید.) فرش را وقتی تمیز کنید که رنگش بی حال به نظر برسد. اگر تمیز کردن فرش را تا وقتی که کاملا کثیف بشود به تعویق بیاندازید، تمیز کردنش کاری خیلی سخت تر، زمان بر و پر هزینه تری می شود.

قبل و بعد از قالیشویی خوب جارو بکشید

جارو کشیدن قبل از قالیشویی برای آن است که تکه های بزرگ کثیفی را بیرون بکشید، و جارو کشیدن پس از خشک شدن برای آن است که ذرات آلوده ای را که در حین خشک شدن فرش به آن جذب شده اند را پاک کنید.

لکه ها و نقاط پر تردد را آماده سازی کنید

کمی شوینده را با آب داغ در یک بطری اسپری ترکیب کنید و در مقداری کم به نقاط کثیف تر اسپری کنید. قالیشویی را پنج الی ده دقیقه بعد شروع کنید.

اسباب و اثاثیه را جا به جا کنید

در صورتی که اسباب و اثاثیه روی فرشتان سنگین هستند، زیر پایه هایشان پلاستیک، فویل آلمینیوم یا چوب بگذارید تا با فرش در تماس نباشند و با این کار از زنگ زدن قطعات فلزی و لکه شدن فرشتان جلوگیری کنید.

ادامه دارد...

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/107/%D8%AA%D9%88%D8%B5%D9%8A%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%A7%D9%8A%D9%86+%DA%A9%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D8%AF+(%D9%82%D8%B3%D9%85/





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: